Szerecsen sziklák

A Szerecsen sziklák a Maros völgyében, a Szalárdi kanyarulat fölé magasló hegyormok. A hely hírnevét nem csak szépségének köszönheti, hanem közelmúltbeli történelmi események is fűződnek hozzá.  A II. Világháborúban ugyanis ezen a környéken rejtőztek a honvédek, a sziklafal mögött lövészárok rendszer húzódik. Innen próbálták a többszörös orosz túlerőt feltartóztatni.

Mi egy kora őszi napon döntöttük el, hogy ellátogatunk ezen nevezetességekhez. A túra nem hosszú, 1-2 óra alatt fel lehet jutni a sziklákig. Kora délután érkeztünk Szalárdra, az autót a főúton hagytuk a csorgó mellett. Innen már jól lehetett látni az út fölé magasodó sziklatornyokat.

A sárga kör jelzést követve indultunk el, az út a kezdeti szakaszban keresztezi egy szalárdi lakos telkét. Úgy tűnt, már szokva vannak a turistákkal, kicsit sem zavarta, hogy négy idegen halad keresztül az udvarán. Hamarosan egy emelkedő részhez érkeztünk, és innen kezdve szinte mindvégig meglehetősen meredek erdei úton mentünk felfele. A vastag avarréteg miatt még csúszott is a talaj, így minden lépés komoly odafigyelést igényelt, gyakran a kezünket is használni kellett, hogy el ne essünk.

Nemsokára meg is érkeztünk a Szerecsen sziklák tetejére, ahonnan pazar kilátás tárult elénk a kanyargó Maros völgyére, és a túloldalon a Görgényi havasok csúcsaira. Egészen különleges volt ez az őszi táj.

Innen még tettünk egy kis kitérőt, és tovább mentünk a sziklafal mögött húzódó háborús bunkerig, ahova be is lehet mászni, azonban mi erre már nem bátorkodtuk. Megcsodáltuk még egyszer a tájat, aztán óvatosan elindultunk lefele. Figyelmesen kellett lejönnünk, mert nagyon meredek volt az út szinte mindvégig.

A Szerecsen sziklák túra egy egyszerű és rövid kiruccanó, ám a csodás látvány és élmény itt sem maradt el.